Coca-Cola

Sustainability campaign

es—

El brief fue crear una campaña y el diseño de la identidad gráfica para los nuevos packaging sustentable de Coca-Cola. La creación de tipografías gestuales, ilustraciones simples y el uso de colores tierra sumado al rojo Coca-Cola, creamos un lenguaje que aborda la importancia del mensaje de una manera amable y accesible. Fácil de aplicar en los packaging, merchandising, posters, animaciones y displays en puntos de venta.

 

Hoy en día, después de cinco años del lanzamiento de la campaña, no sólo los envases de Coca-cola sino también toda la familia de productos Coca-Cola, como Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Sprite, Fanta, Schweppes; todavía tienen el mensaje sustentable que hemos creado.

en—

The brief was to create a campaign and design the graphic identity for the Coca-Cola sustainable packaging chassis. The creation of handwritten type, simple illustrations and earth colors plus Coke red, we created a language that could address the importance of the message in a friendly and approachable way. Easy to apply on packs, merchandising, posters, animation and store displays.

 

Nowadays, after five years of the campaign launch, not only the Coca-cola packaging but the whole Coca-Cola product family, like Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Sprite, Fanta, Schweppes; still have the sustainable message we have created.

Agencia/Agency:

Furia World

 

Año/Year:

2011